leiasabzavari leiasabzavari .

leiasabzavari

پروژه لينك سازي داخلي سايت شما

پروژه لينك سازي داخلي سايت

اگر استراتژي هدفمندي براي لينك سازي داخلي سايت خود نداشته ايد، متاسفانه دير يا زود سايت شما در آخرين صفحه از نتايج گوگل خواهد بود. !

در صورتي كه هر كدام از صفحات سايت شما فاقد هرگونه لينك داخلي باشند از نظر گوگل به عنوان صفحه بي هويت يا Orphan Pages شناخته مي شود.

همين امروز با سرمايه گذاري در پروژه سئو لينك سازي داخلي ميتوانيد جريان زندگي را براي هميشه در سايت خود را مجدد فعال كنيد.

 

گوگل تاكنون بيش از 250 فاكتور مهم براي رتبه بندي سايت ها در نظر گرفته است كه در بين تمامي اين فاكتور ها، لينك سازي يا Link Building به شدت مي درخشد و جز برترين فاكتور هاي مهم رتبه بندي در گوگل مي باشد .

لينك سازي داخلي سايت گنجينه پنهان و ستون فقرات سئو سايت مي باشد چون تاكنون تحت هيچ عنواني نمي توان از آن چشم پوشي كرد.

صفحات جديد زماني توسط ربات هاي گوگل بررسي مي شوند كه از صفحه اي ايندكس شده، ميانبري بين صفحات ايجاد شده باشد.

هدف گوگل در استفاده از لينك هاي داخلي دسترسي راحت به محتواي جديد و درك ارزشمندي يك صفحه در سايت است مثلا سايتي محتواي تازه اي ايجاد كرده اما هيچ لينك داخلي از ساير صفحات سايت براي آن ايجاد نشده باشد ربات هاي خزنده گوگل هيچوقت متوجه صفحه جديد سايت نمي شوند و  هيچ اتفاق خاصي براي جايگاه و رتبه سايت رخ نميدهد.

لينك سازي داخلي سايت نوعي سيگنال مثبت براي موتورهاي جستجوست كه اين صفحه سايت اهميت بالايي دارد.

منبع شيك رنك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۵۴:۱۷ توسط:leiasabzavari موضوع: نظرات (0)

تاثير قصه بر كودكان، مثبت است يا منفي؟

قصه كودكانه رايگان گويي يكي از بهترين شيوه ها در مشاوره با كودكان است و آنان مي توانند با احساسان و افكار و رفتارهايي مقابله كنند كه هنوز نمي توانند با مشاور خود به طور مستقيم درباره ي آن ها صحبت كنند.

 

 

پرسش: تاثير قصه درماني بر شخصيت را بگوييد؟

 


پاسخ: قصه گويي بيشتر براي گروه سني كودك ونوجوان استفاده مي شود. كودكان از طريق قصه ها با محيط پيرامون خود آشنا مي شوند. هر قصه اي مي تواند فضايي را به وجود بياورد كه كودكان هنگام رويارويي با نمونه هاي واقعي، رفتار و واكنش مناسبي را از خود نشان دهند.

 

 

 


قصه ها به كودكان ياري مي رسانند تا ارتباط ها را درك كنند رابطه اي كه بين شخصيت هاي يك قصه وجود دارد، مي تواند به كودك ياري برساند كه خود چگونه اين موارد را در زندگي رعايت كند.

 


موضوع مهم ديگر كه تاثير زيادي بر فرايند اجتماعي شدن كودك دارد اين است كه قصه ها پيامها و ارزش هايي را به مخاطب خود منتقل مي كنند كودك در اثر شنيدن، تكرار شنيدن و حتي فكر كردن به قصه ميتواند اين پيامها را جذب كند و ارزشهاي خانوادگي، اجتماعي و انساني را بگيرد.غيرمستقيم بودن اين پيام ها موجب مي شود كه براي كودك دلنشين تر، جذاب تر و دوستداشتني تر شود.

 


هم چنين قصه ها قدرت تمركز و دقت كودكان را افزايش مي دهند .كودكان در اثر شنيدن اين توانايي را به دست مي آورند تا بتوانند شنيدن فعال را تجربه كنند. انها حتي براي اينكه بتوانند ماجرا را دنبال كنند، ضروري است كه دقت و تمركز لازم را براي خوب شنيدن تمرين كنند.

 


براي منظم شدن و فعال شدن كودكان در امور هم قصه گويي يك آموزش جذاب است قصه ها مي توانند به كودكان ياد بدهند كه چگونه روي كار تمركز كنند و با دقت آن كار را پيش ببرند.

در عين حال قصه ها موجب مي شوند تا كودكان بتوانند با گسترهاي از كلمه ها آشنا شوند. كلمه هايي كه ممكن است در گفتگوي روزانه هيچ وقت مورد استفاده قرار نگيرند همچنين قصه ها موجب مي شوند تا كودكان با تجربه ها، احساس ها، عواطف و شيو ههاي نگرش بزرگترها اشنا شوند. 

 


كودكان از ان جا كه هنوز تجربه گستردهاي در شناخت دنيا ندارند، سعي مي كنند كه با ارتباط دادن بين اموخته هاي قبلي و موضوع هاي جديد به تعادل ذهن خود كمك كنند. اين روند معمولا با تخيل كودك عجين مي شود و او را ياري ميكند كه با منطق خود به كشف و شناخت دنيا اقدام كند و بر اساس چنين روندي است كه از قصه هاي تخيلي لذت مي برند و از آن ها بهره برداري مي كنند.

 


كاركردها و ارزش هاي قصه ها به مراتب بيشتر از ان است كه بخواهد به همين چند مورد خلاصه شود. اما همين موارد با ارزش ميتواند دلايل مهمي باشد كه بتوان از طريق قصه ها به رشد عاطفي، اجتماعي، كلامي و ذهني كودك ياري نمود.

 www.voolak.com


قصه گويي يكي از بهترين شيوه ها در مشاوره با كودكان است و آنان مي توانند با احساسان و افكار و رفتارهايي مقابله كنند كه هنوز نمي توانند با مشاور خود به طور مستقيم درباره ي آن ها صحبت كنند. اين به اين معنا نيست كه قصه درماني بايد الزاماً توسط مشاوران و روان درمانگرها اجرا شود.

 


 اتفاقاً ثابت شده كه محيط خانه و قصه گويي توسط والدين تاثيرات بهتر و ماندگارتري داشته و اگر همراه با نوازش و تماس بدني باشد، كودك را به ارامش بيشتري مي سراند. حتي با وجود درمانگرها نيز، توجه مداوم والدين ضروري است. در مجموع بر حضور قصه گو در كنار كودك تاكيد ويژه اي شده است و روش هايي مثل نوار قصه نمي تواند كارايي لازم را داشته باشد، نمي توان معادل حضور ملموس قصه گو قلمداد كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۴۱:۳۰ توسط:leiasabzavari موضوع: نظرات (0)

قصه‌گويي در كلاس درس: ۳۰ ترفند كاربردي براي معلمان

قصه‌گويي به قدمت تاريخ بشر است. قصه‌گويي يكي از مؤثرترين روش‌ها براي انتقال حقيقتي پراهميت به ديگري است؛ نقطه‌ي اتصال بين دو نفر. در جهاني كه اغلب پر از آشفتگي و بي‌نظمي است، قصه‌گويي مي‌تواند معنا و مفهوم و خِرد ارائه كند. بنابراين آموزگاران اگر مي‌خواهند با دانش‌آموزان‌شان رابطه‌اي مناسب داشته باشند، بايد از قصه‌گويي در كلاس درس خود كمك بگيرند.


قصه‌ها بسيار بيشتر از آمار و داده‌ها در خاطر انسان مي‌مانند. اگر معلمان به قصه‌گوياني زبردست تبديل شوند، مي‌توانند مطمئن باشند هر موضوعي كه درس مي‌دهند تا ساليان سال در ياد دانش‌آموزان خواهد ماند.

قصه‌ها فقط براي روايت‌پردازي‌هاي خاص كاربرد ندارند و مي‌شود از قصه براي روشن كردن و جا انداختن فرايندهاي علمي و رياضي هم استفاده كرد. كافي است تفاوت بين يادگيري يك فرمول و توانايي حل مسئله در دل زندگي واقعي را در نظر بياوريد. قصه قدرت آن را دارد كه به دانش و معلومات و حقايق زندگي ببخشد.


http://www.voolak.com/


قصه كودكانه صوتي

داستان كودكانه صوتي

۱. تمام اجزاي قصه بايد ضروري باشند
وقتي خط داستاني خود را مي‌سازيد، اطمينان يابيد كه هر كدام از اجزاي قصه براي پايان‌بندي ضروري است، فرقي هم نمي‌كند كه قصه‌تان قصه‌اي داستاني براي آموزش باشد يا نمونه‌اي از يك ناداستان. هر كدام از شخصيت‌ها و نكات و اجزا بايد به نحوي به اصلي‌ترين نكته‌اي كه مي‌خواهيد بيان كنيد مرتبط باشد. هر چيزي را كه بر نتيجه‌ي نهايي به طريقي (مستقيم يا غيرمستقيم) اثرگذار نباشد، مي‌توان از قصه كنار گذاشت.

براي نمونه بياييد قصه‌اي درباره‌ي سياره‌ها را در نظر بگيريم. فرض كنيد مي‌خواهيد به دانش‌آموزان كمك كنيد ترتيب سياره‌هاي منظومه‌ي شمسي را به خاطر بسپارند. هر قصه‌اي كه براي توضيح داده‌ها و گزاره‌ها مي‌سازيد بايد به سياره‌ها ربط داشته باشد. اين‌جا وقت آن نيست كه از سياه‌چاله‌ها و ابرنواخترها يا حتي ابعاد هر سياره حرف بزنيد. فقط و فقط روي موضوع اصلي متمركز شويد.

۲. همان آغاز قصه بايد قلاب كنيد
در نويسندگي اسمش را «حادثه‌ي برانگيزنده» گذاشته‌اند. با طرح مسئله‌اي كه شنوندگان را به دنبال كردن بحث تشويق كند، آنان را به قلاب بيندازيد. از اين شگرد مي‌توانيد براي قصه‌گويي در كلاس درس بهره بگيريد.

براي نمونه، فرض كنيد مي‌خواهيد مفهوم فتوسنتز را درس بدهيد. مي‌توانيد قصه‌ي خودتان را با جهاني خيالي آغاز كنيد كه در آن گل‌ها و گياهان هيچ برگي ندارند. با اين كار شما مسئله يا معمايي را مطرح كرده‌ايد كه قرار است قصه‌تان (در اين مثال فتوسنتز) آن را حل كند. در بسياري از موارد دانش‌آموزان متوجه نيستند كه چه تعداد مفهوم كلي را از پيش مفروض گرفته‌اند (مفاهيمي مانند جاذبه، نور و غيره). تخيل جهاني كه فاقد هر كدام از اين مفاهيم باشد، اهميت بسيار زياد فرايندي را كه شرح مي‌دهيد آشكار خواهد كرد.

۳. مضموني از قصه‌تان بيرون بكشيد
وقتي مضموني در كار باشد، قصه عمق معنايي پيدا مي‌كند. با اين حال هميشه آسان نيست كه قصه‌اي را با در نظر داشتن يك مضمون خاص بنويسيد. به جاي اين كار، ابتدا قصه‌تان را بنويسيد و همه‌ي نكته‌هايي را كه مي‌خواهيد بهشان اشاره كنيد در آن بياوريد. پس از پايان كار، لحظه‌اي از قصه فاصله بگيريد و ببينيد مي‌شود از آن مضموني بيرون كشيد يا نه.

وقتي قصه‌ي شما به رخدادهاي گذشته مربوط باشد، اين كار اهميتي ويژه پيدا خواهد كرد. تاريخ، بدون كاربرد در زندگي واقعي، ممكن است موضوعي ملال‌آور باشد. وجود مضمون كمك مي‌كند تا گذشته با حال و آينده پيوند برقرار كند. اگر پس از يافتن مضمون قصه ناگزير شديد آن را بازسازي يا بازنويسي كنيد، دلسرد نشويد. اين موضوع زياد پيش مي‌آيد.

۴. سادگي را حفظ كنيد
قصه‌هاي پيچيده لزوماً قصه‌هاي بهتري نيستند. اگر مخاطبان شما سن‌وسال كمي دارند، بي‌ترديد بايد سادگي را حفظ كنيد. البته اگر ايده يا مفهومي پيچيده را به شكلي ساده‌سازي كنيد كه در ذهن بماند، براي مخاطبان بزرگ‌تر هم عميقاً اثرگذار خواهد بود.

درك اصول و مفاهيم علمي از جمله جاذبه و الكتريسيته ممكن است براي كودكان دشوار باشد. استفاده از تشبيه مي‌تواند مفيد باشد. مثلاً براي توضيح طرز كار مدار الكتريكي مي‌توانيد شرح بدهيد كه چگونه قطار فقط مي‌تواند روي ريل‌هاي پيوسته حركت كند. اگر ريل در جايي قطع شود، به معناي آن است كه قطار بايد بايستد. عملكرد جريان الكتريسيته هم همين‌طور است.

۵. ارتباط چشمي برقرار كنيد
ارتباط چشمي يكي از مهم‌ترين شيوه‌هاي غيركلامي براي ارتباط با ديگران است. برقراري ارتباط چشمي حين قصه‌گويي در كلاس درس علاوه بر اين‌كه به حفظ توجه و تمركز دانش‌آموزان كمك مي‌كند، بلكه صميميت و صداقت را هم انتقال مي‌دهد.

تصور كنيد وقتي داريد قصه‌اي تعريف مي‌كنيد، به زمين چشم دوخته‌ايد. حتي اگر داستان شما سرزنده و دوست‌داشتني باشد، چه احساسي به دانش‌آموزان‌تان دست خواهد داد؟ همواره مستقيم در چشمان دانش‌آموزان نگاه كنيد. به اين ترتيب با آنان پيوندي صميمي خواهيد داشت و توجه‌شان را بيشتر جلب خواهيد كرد.

۶. از زباني روشن و واضح استفاده كنيد كه براي بچه‌ها مفهوم باشد
بعضي روان‌شناسان معتقدند قصه‌گويي يكي از ابتدايي‌ترين شيوه‌ها براي يادگيري انسان است. حتي اگر مشغول تدريس علوم يا مفاهيم رياضي هستيد، يكي دو واژه انتخاب كنيد كه قبلاً به گوش دانش‌آموزان نخورده باشد. اول آن واژه‌ها را شرح بدهيد و تعريف كنيد و بعد از اين واژه‌ها در خلال قصه‌تان بهره بگيريد.

مثلاً اگر از علم مي‌گوييد، اول واژه‌ي «انرژي» را تعريف كنيد و در قصه‌تان چندين بار آن را تكرار كنيد. در پايان دانش‌آموزان علاوه بر ياد گرفتن مفاهيم قصه، با چند واژه‌ي جديد هم آشنا خواهند شد.

برنامه‌هاي تلويزيوني پربيننده از همين روش استفاده مي‌كنند. پايين آوردن سطح واژگان قدرت قصه‌تان را هم به حداقل خواهد رساند. اين فرايند همانند خواندن متن ترجمه‌شده است. وقتي كسي مي‌خواهد متني را دقيق‌تر بخواند، اول زبان اصلي آن متن را ياد مي‌گيرد تا بتواند آن‌چه را نويسنده مي‌خواسته بگويد، تمام و كمال بفهمد.

بايد از واژگاني مناسب استفاده كنيد. اين موضوع به معناي آن است كه ابتدا بايد اين واژه‌ها را توضيح بدهيد و روشن كنيد تا دانش‌آموزان سررشته‌ي بحث را گم نكنند.

۷. تحرك داشته باشيد
جنب‌وجوش و تحرك مي‌تواند به شيوه‌هايي گوناگون به كار گرفته شود. شما در مقام قصه‌گو مي‌توانيد با حركات بدن (به كمك دست‌ و پا و سر) تصويرسازي كنيد. همچنين مي‌توانيد از دانش‌آموزان بخواهيد در قسمت‌هاي مشخصي از قصه حركاتي را انجام بدهند. چنين تحركاتي حافظه‌ي آن‌ها را فعال خواهد كرد و توجه آنان را بر آن‌چه مي‌خواهيد بگوييد متمركز نگه خواهد داشت.

۸. از مكث‌هاي نمايشي استفاده كنيد
مردم اغلب سريع‌تر از توانايي پردازش مغز حرف مي‌زنند. اگر هنگام قصه‌گويي در كلاس درس در لحظات حساس قصه مكث كنيد، اين فرصت را به دانش‌آموزان مي‌دهيد تا درباره‌ي اطلاعاتي كه به‌تازگي در اختيارشان گذاشته‌ايد، سنجشگرانه فكر كنند. از مكث، به‌ويژه در لحظات حساس و پرتنش قصه، نترسيد.

سريال‌هاي تلويزيوني محبوب از مكث‌هاي نمايشي (يا تعليق‌هاي داستاني) بهره مي‌گيرند تا مخاطبان را در انتظار قسمت بعدي نگه دارند. جايي كه به نظر مي‌رسد مسئله‌اي دشوار و حل‌ناشدني است، بهترين موقعيت براي مكث كردن است تا شنوندگان فرصت يابند و خودشان به راه حل فكر كنند.

۹. لحن‌تان را براي شخصيت‌هاي مختلف عوض كنيد
اگر به شخصيت‌هاي داستان‌تان هويت ببخشيد، به‌ ياد ‌ماندني‌تر خواهند بود. بخشي از اين هويت‌بخشي از طريق تغيير لحن و صدا براي هر كدام از شخصيت‌ها انجام مي‌شود. در نبود وسايل و ابزار صحنه، تغيير صدا يكي از معدود راه‌هاي حيات بخشيدن به شخصيت‌ها است.

بهترين گزينه آن است كه از چند معلم ديگر براي اجراي نقش شخصيت‌هاي مختلف كمك بگيريد. اما گاهي اين گزينه خارج از دسترس است. مثلاً اگر مي‌خواهيد جنگ داخلي آمريكا را بازنمايي كنيد، براي ايفاي نقش آبراهام لينكلن شق‌ورق بايستيد و صداي خود را كلفت كنيد و براي اجراي نقش يك برده‌ي آفريقايي‌تبار بلنديِ صداي‌تان را تغيير بدهيد و با لهجه حرف بزنيد. هنگام حرف زدن از ظلم و ستم هم مي‌توانيد شانه‌هاي خودتان را پايين بياوريد.

۱۰. به كمك نكته‌اي مهم و كليدي پاياني مؤثر خلق كنيد
پايان‌بندي قصه آخرين چيزي است كه دانش‌آموزان‌تان مي‌شنوند. هر نكته يا مفهومي كه فكر مي‌كنيد بيشترين اهميت را دارد، براي آخر داستان نگه داريد. اگر مطرح كردن اين نكته در پايان داستان عقلاني نيست، مي‌توانيد آن نكته را به‌سادگي در انتها دوباره مطرح كنيد تا خوب جا بيفتد.

اگر بتوانيد پايان‌بندي را در يك جمله خلاصه كنيد خيلي بهتر است. از واج‌آرايي، كلمات مكرر يا فراز و فرود موزون بهره بگيريد تا اين پايان‌بندي بهتر در خاطر بماند. مثلاً اگر مي‌خواهيد به دانش‌آموزان‌تان خاطرنشان كنيد كه مضمون درس تاريخ‌تان برابري است، مي‌توانيد چنين عبارتي بگوييد: «جنگ داخلي به آمريكايي‌ها آموخت كه هر كس آزاد است كه زندگي كند، آزاد است كه به دنبال روياهايش برود و آزاد است كه… آزاد باشد».

به اين ترتيب، به ياد سپردن اين‌كه مضمون محوري «آزادي» بوده، كار دشواري نخواهد بود.

۱۱. حقيقت را بگوييد، حتي اگر سخت باشد
وقتي موقعيت بيش از اندازه پيچيده يا بالغانه به نظر مي‌رسد، بزرگسالان وسوسه مي‌شوند به بچه‌ها دروغ بگويند. اما گفتن حقيقت همواره ارجح است، حتي اگر بخواهيد بعضي جزئيات را تعديل و زبان‌تان را با مخاطبان كم‌‌سن‌وسال‌تر منطبق كنيد.

فرض كنيد مشغول تدريس درباره‌ي هولوكاست هستيد. اگر مخاطبان شما سن و سال كمي داشته باشند، شايد وسوسه شويد بعضي مسائل وحشتناك را ناگفته بگذاريد، چون بيش از اندازه ترسناك‌اند. اما به جاي آن‌كه اعمال نفرت‌انگيز را به تفصيل شرح دهيد، اين امكان را داريد كه آن «ترس و وحشت» را با لحني جدي و بدون تصويرسازي شرح بدهيد.

اگر بگوييد: «نازي‌ها دست به انتخاب‌هاي مخوفي زدند و ميليون‌ها نفر را كشتند. نازي‌ها آن‌ها را به‌شدت آزار دادند و مردم درد و رنج بسيار زيادي متحمل شدند» بهتر از آن است كه بگوييد: «نازي‌ها رفتار چندان مناسبي با يهودي‌ها نداشتند».

بچه‌ها باهوش‌تر و حساس‌تر از آن چيزي هستند كه بزرگ‌ترها فكر مي‌كنند.
۱۲. شخصيت‌هايي ارتباط‌پذير بسازيد
شخصيت اصلي قصه‌ي شما بايد براي دانش‌آموزان ارتباط‌پذير باشد. خواسته‌ي شما اين است كه دانش‌آموزان پشت انتخاب‌ها و تصميم‌هاي شخصيت قصه بايستند. اگر شخصيت اصلي شما آدم بي‌بخاري باشد، دانش‌آموزان ديگر به موفقيت و شكست او اهميتي نخواهند داد.

يك راه براي انجام اين كار آن است كه موقع قصه‌گويي در كلاس درس كاري كنيد شخصيت «حس» واقعي بودن داشته باشد. اين شخصيت نبايد كامل و بي‌نقص باشد، بلكه بايد مثل همه‌ي ما نقاط ضعف و استعدادهاي خاص خودش را داشته باشد. در كنار قهرمان قصه‌تان دشمني كينه‌توز بگذاريد تا با شخصيت اصلي رقابت كند. دانش‌آموزان عاشق آنند كه از شخصيت خوب قصه حمايت كنند.

به خاطر داشته باشيد كه ضروري نيست شخصيت قصه انسان باشد. مثلاً وقتي از آلودگي حرف مي‌زنيد، مي‌توانيد كاغذ بازيافتي را شخصيت خوب و قوطي اسپري را دشمن آن در معرفي كنيد. هر چيزي مي‌تواند نقطه‌ي مقابل خوب يا بد داشته باشد.

۱۳. آيا قصه‌ي شما مسئله‌اي را حل كرده است؟
هر داستاني مضمون يا معني و مقصود دارد. فرض كنيد مي‌خواهيد قصه‌اي تعريف كنيد كه قرار است مسئله‌اي را حل كند. اگر اين داستان در زندگي واقعي مشكلي را از پيش پا بردارد، به احتمال زياد معناي عميق‌تري خواهد يافت. هنگامي كه مي‌كوشيد نكته‌اي ملال‌آور (مثل قوانين عمل ضرب) را توضيح بدهيد، اين نكته معناي ملموسي نخواهد داشت مگر اين‌كه قصه‌اي خلق كنيد كه در آن شخصيت اصلي براي تقسيم تعدادي هديه بين اعضاي خانواده‌اش، مجبور باشد آن نكات را بداند. به اين ترتيب، راه حل قصه همان مفهومي خواهد بود كه مي‌خواهيد آموزش بدهيد.

۱۴. پيش از آغاز پايان‌بندي را بدانيد
پيش از آن‌كه قصه‌اي را آغاز كنيد، بايد پايانش را بدانيد. بدانيد قصه‌تان را كجا مي‌خواهيد ببريد تا به بيراهه نرود و شنوندگان تمركزشان را از دست ندهند.

قصه‌گويان زبردست در آغاز طرح‌ريزي قصه‌ي خود از پايان آن شروع مي‌كنند و از آن‌جا رو به عقب مي‌روند. شما هم هنگام آماده‌سازي قصه، ابتدا پايان قصه را انتخاب كنيد. اين پايان‌بندي را در انتهاي خط زماني قرار بدهيد و سپس به مرحله‌اي فكر كنيد كه درست پيش از پايان قصه مي‌آيد و بعد سراغ مرحله‌ي قبلي برويد. همين‌طور در جهت معكوس پيش برويد تا اين‌كه به آغاز قصه‌تان برسيد.

۱۵. حواس دانش‌آموزان را درگير كنيد
هنگام آماده‌سازي قصه‌تان تا جايي كه مي‌توانيد حواس مختلف را به كار بگيريد. حواس پنج‌گانه‌ي انسان را در نظر داشته باشيد: بينايي، شنوايي، لامسه، چشايي و بويايي. قصه‌اي كه حواس بيشتري را درگير كند، بيشتر در ياد مي‌ماند.

مثلاً براي كلاس جغرافيا مي‌توانيد اول از يك نقشه‌ي ديداري استفاده كنيد. بعد براي به خاطر سپردن نام شهرها و كشورها يك شعر بخوانيد. مي‌توانيد وسايلي را به دانش‌آموزان بدهيد تا از نزديك لمس‌شان كنند. اگر امكانش بود از غذاهاي محلي كمك بگيريد تا حواس چشايي و بويايي دانش‌آموزان هم درگير شود.

ممكن است به نظر برسد درگير كردن حواس مختلف حين قصه‌گويي در كلاس درس كار زيادي لازم دارد، اما مفاهيمي كه به اين شيوه آموخته مي‌شود به اين زودي‌ها فراموش نخواهد شد.

۱۶. قصه بايد «قابل اعتماد» باشد
اگر قصه‌گو قوانين جهان را به دلخواه خودش تغيير بدهد تا قصه‌اش پيش برود، نام اين كار «تقلب» خواهد بود. از رويدادهاي تصادفي كه مسئله را به شكلي جادويي حل مي‌كنند، دوري كنيد. فرقي نمي‌كند شخصيت‌تان متعلق به چه موقعيت يا جهاني است، براي به پايان رساندن قصه قواعد و قوانين آن جهان را زير پا نگذاريد.

به زعم پيكسار (شركت بسيار مشهوري كه در حوزه‌ي قصه‌گويي [و توليد انيميشن‌هاي داستاني] فعاليت مي‌كند)، از رويدادهاي تصادفي مي‌شود براي به دردسر انداختن شخصيت اصلي بهره گرفت، اما هرگز نبايد براي پايان دادن به دردسر شخصيت‌هاي اصلي قصه دست به دامن تصادف شد.

۱۷. دعوت به مشاركت در قصه‌گويي در كلاس درس
در اثناي قصه‌گويي در كلاس درس، در نقاط مشخصي از قصه، از مخاطبان دعوت به مشاركت كنيد. وقتي دانش‌آموزان اين امكان را داشته باشند كه پيش‌بيني‌هاي خودشان را [از ادامه‌ي قصه] به زبان بياورند، بيش از پيش به ادامه و پايان‌بندي قصه علاقه‌مند خواهند شد تا ببينند پيش‌بيني‌شان درست بوده يا نه.

مي‌توانيد بسته به موضوع فهرستي از پيشنهادهاي دانش‌آموزان براي حل مسئله تهيه كنيد. براي نمونه مي‌توانيد نيمه‌ي اول قصه را بگوييد و از دانش‌آموزان بخواهيد يك پايان‌بندي براي حل مشكل بنويسند يا اجرا كنند. دانش‌آموزان مي‌توانند گروهي كار كنند و از دانش‌آموزان ديگري كه شايد پايان‌بندي متفاوتي براي قصه برگزيده‌اند، نكاتي بياموزند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۳۱:۱۱ توسط:leiasabzavari موضوع: نظرات (0)

قصه-بر-تربيت-كودكان

داستان و قصه نقش بسيار مهمي در تكوين شخصيت كودك دارد. از طريق قصه‌ها و داستان‌هاي خوب، كودك به بسياري از ارزش‌هاي اخلاقي پي مي‌برد.


آفتاب: داستان و قصه نقش بسيار مهمي در تكوين شخصيت كودك دارد. از طريق قصه ها و داستان هاي خوب، كودك به بسياري از ارزش هاي اخلاقي پي مي برد.

 


 


در كشور ما به رغم وجود گنجينه هاي علم و معرفت و داستآنها و افسانه هاي زيبا و آموزنده، اوليا و مربيان بيشترين وقت خود را به مسائل آموزشي كودكان اختصاص مي دهند و دانش آموزان نيز در خانه و مدرسه بيشتر اوقات خود را صرف يادگيري هاي غير فعال كرده، از سختي و خشكي دروس و اضطراب امتحان و نمره رنج مي برند. بدين ترتيب اغلب اوليا و مربيان از هدف اصلي تعليم و تربيت كه پرورش انسان هاي خلاق، مبتكر و كارآمد است، باز مي مانند.

 


هدف از ذكر اين مطالب آشنايي شما با روش هاي قصه خواني و قصه گويي براي كودكان دبستاني است كه نقش بسزايي در رشد و شكوفايي خلاقيت در كودكان دارد.

 

 

 

ادبيات كودكان چيست؟

 


ادبيات كودكان شامل قصه، شعر، نمايش، افسانه و داستان است. ادبيات كودكان عبارت است از تلاشي هنرمندانه در قالب كلام، براي هدايت كودك به سوي رشد، با زبان و شيوه اي مناسب و در خور فهم او. به بياني ديگر، ادبيات عبارت است از چگونگي تعبير و بيان احساسات، عواطف و افكار به وسيله ي كلمات در اشكال و صورت هاي گوناگون.

 


ادبيات، كودك را در همه ي اوقات زندگي پرورش مي دهد و باعث مسرت خاطر، وسعت تخيل و قوت تصور او مي شود و نيز نيروي ابتكار و ابداع به او مي بخشد. داستآنها و اشعاري كه كودكان مي خوانند و مي شنوند اثري عميق در فكر و روحيه ي آنان مي گذارد و ايشان را براي رويارويي با مسائل رشد و معاشرت با ديگران آماده مي سازد و نيز در درك و فهم مشكلات زندگي آنان را ياري مي كند.

 


ادبيات كودك، به ويژه در زمينه هاي زبان آموزي و آموختن كلمات تازه به كودكان، نقش قاطعي دارد.

 

 

 

تأثير قصه در كودكان

 


داستان و قصه نقش بسيار مهمي در تكوين شخصيت كودك دارد. از طريق قصه ها و داستان هاي خوب، كودك به بسياري از ارزش هاي اخلاقي پي مي برد. پايداري، شجاعت، نوع دوستي، اميدواري، آزادگي، جوانمردي، طرفداري از حق و حقيقت و استقامت در مقابل زور و ستم ارزش هايي هستند كه هسته ي مركزي بسياري از قصه ها و داستآنها را تشكيل مي دهند.

 


پرورش حس زيبايي شناسي در كودك، متوجه ساختن كودك به دنيايي كه اطرافش را فرا گرفته، پرورش عادات مفيد در كودك، تشويق حس استقلال طلبي و خلاقيت كودك هدف هاي اصلي طرح قصه هاي خوب براي كودكان است.

قصه رايگان صوتي

 


انتخاب قصه كودكان  هاي مناسب

 


مسئله ي انتخاب كردن قصه، با توجه به انبوه موادي كه در اختيار قصه گوست، به ويژه براي قصه گوهاي تازه كار و مبتدي، مشكلي اساسي است. حتي بهترين و برجسته ترين قصه گوهاي حرفه اي هم قادر به گفتن هر داستاني نيستند. قصه گو، قهرمانان خود را از قصه هايي مي سازد كه با شخصيت خاص و سبك او متناسب باشند.

 


قصه گوي تازه كار، ابتدا بايد سعي كند كه ويژگي هاي شخصيت و سبك گويش خود را ارزيابي كند. سپس از خودش بپرسد: چه نوع داستان هايي را مي توانم مؤثر و خوب بيان كنم؟ چگونه مي توانم شخصيت خود را با قصه هماهنگ كنم تا هر دو بتوانيم با شنونده ارتباط برقرار كنيم؟

 


پس از آن كه قصه گو كار انتخاب كردن را تمام كرد، وارد مرحله ي آماده كردن داستان براي گفتن مي شود كه از مهم ترين گام هايي است كه در جهت به كار گرفتن فن قصه گويي برداشته مي شود. قصه گو بايد به خاطر داشته باشد كه كار او از بر كردن يا از رو خواندن نيست، بلكه كار او قصه گفتن است كه مانند تجربه اي يگانه باقي مي ماند.

 


از بر كردن قصه اغلب نخستين مانعي است كه راه سير طبيعي و خودانگيخته ي يك قصه گويي موفق را سد مي كند. قاعده ي درست اين است كه هرگز نبايد داستاني را براي «گفتن» به خاطر سپرد، بلكه با توجه به ساختمان قصه، به خاطر سپردن طرح آن كافي است.

 


انتخاب و آماده كردن داستان، نخستين گام ها در راه پيشبرد هنر قصه گويي است و هنر قصه گويي بر آنها استوار مي شود. قصه گوهاي مبتدي و تازه كار به زودي متوجه مي شوند زماني را كه براي رسيدن به اين مرحله از رشد سپري كرده اند، سرمايه گذاري مفيدي بوده است.

 

 

آماده كردن ذهن و بيان، در ارائه ي موفقيت آميز يك قصه مهم ترين مُتغيّر به شمار مي آيد. بدون اين انتخاب و آماده كردن بسيار دقيق، قصه گو نبايد انتظار به دست آوردن يك تجربه ي موفق را داشته باشد.

http://www.voolak.com/%d9%82%d8%b5%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%87/

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۸:۴۷ توسط:leiasabzavari موضوع: نظرات (0)

چگونه يك دوربين مداربسته مناسب انتخاب كنيم

دوربين مداربسته يكي از بهترين گزينه هاي موجود براي حفظ امنيت در يك مكان است. اگر قصد خريد دوربين مدار بسته و يا ارتقاي سيستم امنيتي ساختمان خود را داشته باشيد، حتما بايد در مورد آن تحقيق كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد. امروزه انواع متعددي از دوربين هاي مدار بسته در بازار وجود دارد.


كارشناسان شركت آبي تِك با توجه به سال‌ها تجربه در زمينه فروش دوربين مدار بسته سعي بر اين دارند تا در اين مطلب نكاتي كاربردي درباره شناسايي سيستم امنيتي مناسب و انتخاب بهترين  دوربين مداربسته را با شما به اشتراك بگذارند. در حالت كلي انتخاب بهترين دوربين مدار بسته به هدف و كاربري شما بستگي دارد. در ادامه چند سوال مطرح مي‌شود كه يافتن پاسخ صحيح براي اين سوالات شما را در انتخاب و خريد دوربين مدار بسته ياري مي‌كند.

بعد از پاسخ به سوالات زير، ديگر مي‌دانيد چه نوع سيستمي براي شما مناسب است و براي مشاوره‌هاي بيشتر مي‌توانيد با متخصصان ما جهت مشاوره بيشتر و سفارش سيستم مدار بسته مورد نظرتان تماسحاصل كنيد.


عوامل موثر در خريد دوربين مداربسته
با نصب دوربين مداربسته چه ميزان از فضاي بيرون خانه را مي‌خواهيد تحت نظر بگيريد ؟
يك مشتري كاربلد وحرفه اي، مشخصات دوربين مدار بسته را بررسي مي‌كند. اندازه لنز، زاويه ديد و حافظه ثبت تصاوير از فاكتورهايي هستند كه هنگام خريد دوربين بايد مدنظر قرار گيرد.

اندازه لنز دوربين، فاصله كانوني آن را مشخص مي كند و بيانگر مسافتي است كه دوربين قابليت تصوير برداري از آن را دارد. هر چه زاويه ديد دوربين بيشتر باشد، ديد گسترده تري از محيط مورد نظر را پوشش مي دهد. داشتن حافظه اي براي ضبط تصاوير بسيار مهم است. هر چه اندازه اين حافظه بيشتر باشد، تصاوير بيشتري ثبت مي شود. گاهي نياز است در كنار دوربين حافظه ي جانبي هم تهيه كنيد.

يك دوربين مداربسته با زاويه ديد ۶۰ درجه و لنز ۴ ميلي متري امكان تشخيص انسان را از فاصله ۴ متري دارد. ولي تصاوير ساختمان هاي مجاور و همسايگان را به خوبي ثبت نمي كند. با افزايش اندازه لنز، ميدان ديد به سمت چپ و راست كاهش پيدا مي كند ولي مسافتي كه مي توان يك انسان را تشخيص داد افزايش مي يابد.

امروزه دوربين هاي مداربسته با حافظه هاي گوناگوني در بازار وجود دارند. اگر دوربين مدار بسته به يك هارد اكسترنال و يا حافظه اينترنتي متصل شود، قابليت ثبت تصاوير بيشتر مي شود. تا جايي كه ثبت مقداري نامحدودي از تصاوير نيز امكان پذير مي شود.

كيفيت تصوير چقدر برايمان اهميت دارد ؟
كيفيت بالاي تصوير از مهم‌ترين معيار هاي خريد دوربين هاي مدار بسته است. هر چه رزولوشن تصوير ذخيره‌شده بالاتر باشد ، تصوير روشن‌تر و واضح‌تر خواهد بود. براي داشتن تصاويري با كيفيت ايده‌آل بايد از دوربين‌هاي مدار بسته 2 مگاپيكسلي يا بالاتر استفاده كنيد.

​​

آيا دوربين مداربسته بايد ويژگي ديد در شب داشته باشد ؟
داشتن قابليت ديد در شب از ويژگي‌هاي بهترين دوربين‌هاي مدار بسته است. به كمك اين قابليت شما قادر خواهيد بود تا در شرايط نور كم نيز تصوير مناسبي از مكان مورد نظر خود داشته باشيد، پس اگر محل مورد نظر شما از نور كمي برخوردار است يا تصوير برداري در شب براي شما داراي اهميت است ، اين قابليت دوربين را حتما مد نظر قرار دهيد.

چه نوعي از دوربين مداربسته براي كاربري من مناسب است ؟
در حالت كلي سه مدل براي دوربين مدار بسته در بازار وجود دارد. نوع اول دوربين هاي مدار بسته آنالوگ هستند كه قيمت پاييني دارند. نوع دوم دوربين هاي مدار بسته با وضوح بالا يا همان HD هستند. نوع سوم دوربين هاي IP هستند. IP مخفف كلمه Internet Protocol است. خوشبختانه با مرور زمان و با پيشرفت تكنولوژي قيمت دوربين هاي مداربسته كاهش چشم گيري در مقايسه با ساليان گذشته داشته است. از اين رو برخي افراد از دوربين هاي HD و IP به منظور نظارت امنيتي خانه ها و كسب و كارهاي خود استفاده مي كنند.

تصميم گيري در مورد انتخاب بين اين سه نوع از دوربين مداربسته، به كيفيت تصوير مورد نظر و نيازهاي امنيتي كوتاه مدت و بلند مدت مكان مورد نظر دارد.

دوربين آنالوگ براي شناسايي افراد و نظارت بر منظقه مناسب است. دوربين با كيفيت HD توانايي ثبت جزيياتي مثل اعداد را نيز دارد و مناسب فعاليت هاي حقوقي است. دوربين هايي با وضوح بالاتر نيز وجود دارند كه توانايي بزرگنمايي تصاوير براي ثبت جزييات را دارند. مزيت بزرگنمايي اين است كه اين اطلاعات را مي‌توان با تحقيقات پليس و شركت هاي امنيتي به اشتراك گذاشت.

دوربين هاي مداربسته IP امكان اتصال به اينترنت، به صدا درآوردن زنگ هشدار امنيتي و ارسال تصاوير از طريق اينترنت به مراكز امنيتي را دارند. ارسال اين تصاوير از روش هاي متنوعي مثل بي سيم، GSM و ADSL انجام مي گيرد.

​​

چرا ضمانت نامه در خريد دوربين، براي ما اهميت زيادي دارد ؟
يك شركت نامعتبر در زمينه فروش دوربين مدار بسته، دوربين هايي بي كيفيت را با گارانتي كوتاه مدت به فروش مي رساند. همچنين اگر اين دوربين دچار مشكلي شود، شركت مورد نظر مسوليت آن را به عهده نمي گيرد.

در مقابل يك شركت معتبر در رابطه با فروش دوربين و سيستم هاي امنيتي، گارانتي بلندمدت، خدمات نصب و پس از فروش را در اختيار خريدارانش قرار مي دهد. شما مي‌توانيد از آبي تِك محصولاتي  با گارانتي را با اطمينان كامل خريداري نماييد.

چقدر بايد براي خريد دوربين هزينه در نظر بگيريم ؟
انتخاب نوع دوربين مناسب، بخشي از خريد است. بخش ديگر شامل توجه به هزينه هاي جانبي مثل كابل، اتصالات، منبع تغذيه و هزينه هاي نصب و نگه داري است. قبل از خريد دوربين مدار بسته، ميزان اين هزينه ها را برآورد كرده و در نظر داشته باشيد.


اين كه براي سيستم نظارتي و امنيتي ساختمان خود بودجه قابل توجهي را اختصاص دهيد، كاري عاقلانه است، چون ضرري كه در اثر بي احتياطي و بي نظارتي اتفاق بيفتد، بسيار سنگين تر است.

سعي كنيد حداكثر هزينه ممكن را براي بالا رفتن امنيت مال و جانتان صرف كنيد. نوعي از سيستم نظارتي را انتخاب كنيد كه كيفيت بالا، اندازه كوچك و امكان اضافه كردن دوربين هاي بيشتر را داشته باشد.

خريد دوربين مدار بسته اي كه كيفيت و قيمت پاييني دارد، فقط به نفع فروشنده است.

يك شركت فروشنده ي معتبر در رابطه با دوربين هاي مدار بسته طيف وسيعي از انتخاب ها و كيفيت هاي مختلف را در اختيار خريدار قرار مي دهد.

مشاوره با كارشناسان فروش
ساختار دوربين هاي مداربسته بسيار پيچيده است و انواع آن ها نيز بسيار گسترده است. قبل از تصميم گيري نهايي و خريد دوربين مداربسته، با كارشناسان فروش ما مشورت كنيد. كارشناسان فروش آبي تِك نكاتي كاربردي را در رابطه با خريد دوربين مدار بسته به شما ارايه مي كنند.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۲:۲۲ توسط:leiasabzavari موضوع: نظرات (0)